אגירה שאובה גלבוע

אגירה שאובה היא תחנת כח הידרו-אלקטרית הכוללת שני מאגרי מים גדולים שביניהם הפרש גבהים של 500 מטרים – האחד בגלבוע והאחד בעמק מתחתיו- סמוך לקיבוץ רשפים. המים מוטלים בכוח הנפילה על שתי טורבינות המייצרות חשמל, ונשאבים חזרה. המערכת כולה כוללת קילומטרים פירים ומנהרות, אולמות תת קרקעיים ומערכת חשמל מורכבת.

 

באוגוסט 2018 התרחשה תאונה בה נקרע כבל אשר הוריד דוד בטון במשקל 2 טון, לתוך פיר בעומק 80 מ' ובקוטר 10 מ'. צוות של Rescue One נקרא להעריך את הנזק ומצא כי תבנית היציקה נהרסה לחלוטין. הצוות התבקש לייצב את התבנית, לפרק ולהוציא את הציוד ולהחזיר את הכל לתפקוד.

העבודות נמשכו באופן רצוף במשך חודש במעבה האדמה, בתנאים מורכבים של חושך ולחות גבוהה. הצוות ביצע תכנון של פירוק הקונסטרוציה ההרוסה, העלאה של כל החלקים לפני השטח ותיקון והרכבה מחדש.

 

הפרויקט דרש ביצוע של עשרות גלישות, סוגים שונים של חיתוך פלדה בגובה, ריתוך והרכבה של כל המנגנונים תוך שמירה על מעטפת בטיחות מירבית בעבודה מסביב לשעון. לאחר סיום התיקון נשארה Rescue One לספק מעטפת חילוצית בזמן סיום היציקות עד למפלס הקרקע.

 

בסיום הפרויקט צוותי הגלישה של רסקיו ביצעו את כל התיקוני הבטון הסופיים, קידוחי יהלום לבדיקות מעבדה של מעטפת הפיר והתקנה של נקודות עיגון לתחזוקה עתידית.

 

לפרטים נוספים ותיאום פגישה
Print Friendly, PDF & Email