פעילות צוות החילוץ Rescue One

אירועי חילוץ נבחרים

רעידת האדמה בנפאל (2015)

אחת מרעידות האדמה החזקות ביותר בהיסטוריה של נפאל, שגרמה להרס של כפרים שלמים ומפולות שלגים בהרים הגבוהים. Rescue One בשיתוף גופי חילוץ נוספים חילצו למעלה מ-100 מטיילים  שנלכדו בשטח בנקודות שונות ברחבי המדינה. החילוץ כלל שימוש במסוקים, צוותים רגליים וצוותי רפואה תוך תקשורת רציפה עם המחולצים באמצעות מכשירים לוויניים.

 

חילוץ מטפסים מהר הקזבג, גאורגיה

שני מטפסים ישראלים שנלכדו בסופת שלגים ללא יכולת להמשיך את הטרק עם חשש להיפותרמיה, חולצו באמצעות מסוק מקומי שהוזנק על ידי מוקד החירום של Rescue One. המסוק חבר למטיילים ופינה אותם מהשטח תוך שעות ספורות מהוצאת קריאת המצוקה.

חילוץ מטיילים מהר Puyehue, צ׳ילה

שלושה מטיילים איבדו את דרכם בטרק בפארק הלאומי Puyehue בצ'ילה ונתקעו ללא יכולת להמשיך ובלי אמצעי תקשורת להזעיק עזרה. המשפחה המודאגת יצרה קשר עם מוקד החירום וצוות Rescue One נשלח מהארץ למקום ופתח במבצע האיתור. לאחר מספר ימים של חיפושים אינטנסיביים באמצעות מסוקים, סוסים וצוותים רגליים, נמצאו המטיילים ופונו במסוק להמשך טיפול רפואי.

חילוץ מטייל על שביל ישראל

מטייל בשביל ישראל שטייל באיזור המכתש הקטן פיתח סממנים ראשוניים של מכת חום ולחץ על כפתור המצוקה במכשיר הלוויני של Rescue One שנשא איתו. מוקד החירום שלנו קיבל את הקריאה והקפיץ את יחידת החילוץ הסמוכה, שהעניקה לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינתה אותו לבית החולים.